Monday 12 September 2016

Min Kaffe ~ Kopi Sihat No.1 Malaysia

Min Kaffe ~ Kopi Sihat No.1 Malaysia!!!

Assalamualaikum.
Bismillahirrahmanirrahim.
Hello kepada Coffee Lovers dan Kaki Ngopi semua! Blog entry kali ni ditujukan khas spesel untuk Kaki Ngopi di luar sana. Spesel jugak untuk yang ketagih minum kopi, tapi takut penyakit kencing manis. Bagi pembaca yang nak cuba kopi baru pun boleh baca. Mak-mak yang nak tambah koleksi kat dapur tu, nak buat minuman untuk tetamu pun boleh baca jugak ok. Hehe. Lagi best kot kita hidangkan minuman yang berkhasiat untuk tetamu yang datang kan? Macam acik ni, dalam iklan Min Kaffe ada tayang kat TV masa raya. Hehe.

Pengenalan Min Kaffe ~ Kopi Garam Buluh. Satu-satunya Kopi Pracampur Dengan Garam Buluh!

Min Kaffe diformulasi daripada biji kopi terpilih jenis Robusta yang berkualiti tinggi, diimport dari Vietnam, iaitu pengeluar terbesar dunia kopi jenis Robusta ni selepas Brazil. Kopi Robusta ni mengandungi sejenis protein dipanggil ‘chlorogenic acid’ yang bersifat anti-obesiti dan dapat mengurangkan penyerapan gula dalam darah. Kopi Robusta jugak ada kandungan kafein yang lebih tinggi berbanding kopi jenis lain, dan sudah pastinya ia akan memberi tenaga dan kecergasan mental yang optimum untuk kita.


Ramuan kedua yang menjadi tunjang khasiat Min Kaffe ni adalah Garam Buluh dari Korea Selatan, sangat terkenal dengan keaslian dan kandungan khasiat Magnesium yang tinggi. Garam Buluh ni sebenarnya sudah lama diamalkan oleh keluarga DiRaja Korea sejak 1300 tahun dahulu sebagai ramuan dalam masakan dan perubatan purba.


Kalau uolls nak tahu, garam buluh ialah garam yang paling berkhasiat untuk dimasukkan dalam menu seharian kita. Yang kita biasa dengar ialah garam halus untuk memasak tu. Ataupun garam bukit. Itupun ada kategori jugak taw. Kita kan digalakkan supaya mengurangkan pengambilan garam berlebihan. Sama jugak dengan gula. Kurangkan gula dalam minuman, tambahkan manis dalam senyuman gitu. Jadi, khasiat garam buluh ni ialah sebagai Sumber MAGNESIUM, mineral yang sangat baik dan diperlukan oleh tubuh badan kita.



Jadi, maka itu, hasil gabungan daripada kedua-dua bahan yang bermutu tinggi ini, maka terhasillah Min Kaffe yang berkhasiat ni. Kalau uolls nak tahu, Min Kaffe adalah KOPI PALING VIRAL 2016 kerana khasiatnya, aromanya dan sesuai pula untuk dinikmati oleh semua golongan termasuklah golongan yang berpenyakit kencing manis, darah tinggi, migrain, senggugut, dan juga golongan ibu mengandung.


Khasiat Min Kaffe ~ Kopi Sihat, Kopi Diet, Kopi Kurus, Kopi Tenaga, KOPI VIRAL!

Hehe. Macam-macam nama dapat kat Min Kaffe ni kan? Bukan sebarangan kopi yang boleh claim kata dia kopi sihat taw. Biasanya kopi segera 3in1 yang ada di pasaran, banyak kandungan gula dan kafein. Tapi tidak Min Kaffe. Dia Sugar Free! Bebas gula. Dan Nisa yakin, setelah uolls minum Min Kaffe ni, uolls mesti dah takmau dah minum kopi lain di luar sana, kecuali sebab terpaksa atau jadi tetamu kat rumah orang ke kan. Hehe. Sebabnya adalah…

Min Kaffe kaya dengan unsur anti-oksida. Boleh dikatakan Min Kaffe a.k.a Kopi Garam Buluh ini adalah Kopi Anti Penuaan!

Min Kaffe kaya dengan 70-80 bahan mineral halus (zat galian) dan elemen surih seperti magnesium, besi, kalsium dan kalium. Ini semua elemen yang sangat diperlukan oleh tubuh badan kita.

Min Kaffe boleh menghilangkan keletihan fizikal dan mental.

Min Kaffe untuk melegakan tekanan/stress. Sekali bauuu je kopi Min Kaffe ni, aroma dia, MasyaAllah…Terbaekkk! Harum mewangeeee! Mesti uolls dapat rasa terbangggg semua masalah yang melanda.

Min Kaffe mengawal pH badan, boleh meneutralkan toksin berasid dengan cepat seperti asid urik, gula dalam darah, kolestrol dan lain-lain.

Min Kaffe menolong mencegah & merawat penyakit kronik seperti jantung, darah tinggi, buah pinggang, kencing manis, migrain, kanser & lain-lain masalah kesihatan.

Min Kaffe membantu masalah sistem penghadaman seperti gastrik, ulser perut, masalah usus, buasir dan sembelit.

Min Kaffe membantu proses detoks dalam sistem badan.

Min Kaffe memberi tenaga tambahan dan juga kualiti kesihatan yang baik kepada badan.


Siapa Boleh Minum Min Kaffe ni?

Semua pun boleh! Hehe. Lelaki, wanita, kanak-kanak, ibu mengandung, orang tua-tua. Semuanyaaa OK je untuk minum Min Kaffe ni.

Ibu-ibu mengandung/dalam pantang pun sangat digalakkan minum Min Kaffe ni sebab kandungan magnesium yang tinggi (menggalakkan proses penyerapan kalsium) dan memberikan tenaga tambahan, tampil ceria, cergas & bersemangat. Ada testimoni yang membuktikan bahawa bila diorang minum Min Kaffe semasa proses menyusukan bayi, Alhamdulillah, kandungan susu ibu bertambah!





Pesakit kencing manis (diabetis), pesakit darah tinggi, migrain pun boleh minum Min Kaffe sebab sifat uniknya yang tiada gula, tiada bahan pengawet dan tiada kolestrol. Ada juga testimoni peminum Min Kaffe membuktikan, yang paras gula dalam darah diorang semakin menurun ke paras yang normal selepas mengamalkan Min Kaffe Kopi Garam Buluh ni.



Kalau uolls adalah seorang yang selalu berhadapan dengan keletihan, kelesuan badan, Nisa sangat menggalakkan uolls amalkan Min Kaffe yang beraroma kopi harum wangi, malah memberikan tenaga sepanjang hari. Nisa sendiri akan pastikan setiap pagi bancuh 1 sachet Min Kaffe sebelum mula mengajar kat sekolah untuk mendapatkan mood dan motivasi bekerja.




Kalau uolls selalu kebas-kebas kaki, tekanan emosi yang kurang stabil, atau selalu stress dengan boss di tempat kerja ke, cuba amalkan 1 cawan Min Kaffe ni. InshaAllah dia mampu membangkitkan mood positif & menyegarkan minda uolls.



Uolls yang selalu mengalami masalah angin yang banyak dalam badan pun patut minum Min Kaffe, untuk mengeluarkan angin dalam badan supaya badan lebih ringan & sihat. Yang ni memang Nisa setuju sangat hehe. Anyone yang pernah minum Min Kaffe ni, mesti akan kerap buang angin, sendawa dan akan kerap ke tandas untuk mmbuang air. Lepas tu, perut mesti rasa sangat lah leganya dan akan rasa sedikit kempis. Fewittt!

Ada jugak customer yang tanya kat Nisa kenapa masih ada rasa manis-manis lagi dalam Min Kaffe ni walaupun kita kata yang Min Kaffe ni bebas gula. Camne tu?

Min Kaffe Kopi Garam Buluh ni tak menggunakn gula biasa tetapi artificial sugar (pemanis non-nutritif yang 200 kali lebih manis dari gula namun tidak mengandung kalori) iaitu gula yang boleh diminum oleh orang diabetis seperti PalSweet, NutraSweet dan Equal. So, mereka yang ada kencing manis dah tak perlu risau lagi untuk menikmati Min Kaffe macam orang lain di luar sana.

Nisa, saya selalu dengar yang bila minum Min Kaffe ni dapat membantu menurunkan berat badan. Kopi Diet. Kopi Kurus katanya. Macam mana pulak tu?

1. Min Kaffe menggunakan pemanis yang tiada kalori, berbanding gula biasa yang banyak kalori. Pemanis artifical sugar ni manisnya seakan-akan manis gula biasa.

2. Garam buluh dalam Min Kaffe sangat beralkali tinggi, so, ia akan meneutralkan asid dalam perut kita.




Situasi bila kita lapar, asid dalam perut bertambah pekat dan akan memedihkan perut. So, berbunyi-bunyi lah perut tu. Otak kita bertindak memberi arahan supaya badan menurunkan metabolisme. Bila ini berlaku, kita takkan turun berat walaupun berlapar!

Berlainan kalau kita minum Min Kaffe, dia beralkali tinggi. Dia akan kurangkan rasa lapar. So, walaupun kita tak makan, metabolisma kita tetap maintain. Maka itu, ia akan menggunakan simpanan lelemak kita untuk ditukarkan kepada tenaga!


Berapa Harga Min Kaffe ni?

Sekotak Min Kaffe : RM33 (Semenanjung Malaysia)/ RM35 (Sabah/Sarawak). Setiap kotak Min Kaffe ni mengandungi 20 sachet.

SET PKP ~ SET KURUS PALING HOT!!!



Ok, ni spesel untuk pembaca blog Teacher Nisa sahaja! Nisa nak buat Trial Set Min Kaffe. Set percubaan orang kata. Kalau berminat nak try Trial Set ni, contact Nisa sekarang ya. Whatsapp TRIAL SET MIN KAFFE kat Nisa +601139116790. Minimum 5 sachet macam tu. Kalau dah banyak sachet, better beli sekotak terus kan. Mungkin Trial Set ni sampai hujung tahun 2016 ni sahaja, belum tahu lagi. Takpe, uolls boleh cuba rasa dulu, kot dah cuba terus mahu selalu?! Cewah hehe.

Rasanya cukup dulu untuk penulisan kali ni. Nisa nak ucapkan jutaan terima kasih kepada yang selalu support bisnes online Nisa. Jutaan terima kasih jugak kepada customer-customer yang selalu repeat order dengan Nisa. Allah saja yang membalasnya. Amiin.

Whatsapp/Call/SMS Nisa +601139116790

Terima kasih uolls sebab sudi baca blog entry kali ni ya. Jumpa lagi! Wasalam.

No comments:

Post a Comment