Monday 7 November 2016

Kisah Seorang PINK WARRIOR

Breast Cancer Awareness ~ Kesedaran Kanser Payudara

Assalamualaikum.
Bismillahirrahmanirrahim.

Kita ikhtiar, Allah Maha Penyembuh. InshaAllah. Amin.

Apa khabar pembaca semua? Semoga semuanya sihat selalu ya. Entry blog kali ni khas Dari Wanita Untuk Wanita. But actually sesuai jugak for men yang caring for their loved ones too.

Sebelum tu dear my lovely ladies and men…Nisa mintak maaf kalau post ni berat sikit atau masih belum ramai yang open/terbuka pasal isu ni. Namun sesungguhnya, kadang2 kita tak tahu ada mereka2 yang sedang menderita sekarang ni. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.


Realiti Kanser Payudara


Biarpun berat, inilah realitinya. Kanser Payudara adalah kanser No.1 di Malaysia. Ya betul, No.1. Dan every year statistik meningkat. Bila dah kaji tentang hal ni, perasaan Nisa sendiri bercampur baur masa tulis ni. Jadi, Nisa boleh faham kenapa ramai di kalangan kita yang macam mmm…mmm…taktau nak respon macam mana.


  
Statistik Kanser Payudara & Serviks

Golongan Yang Berisiko

Bermula seawal remaja, kita wanita dah pakai bra, lepas tu kita diingatkan untuk buat pemeriksaan payudara sendiri. Bila ‘sendiri’ tu yang macam mmm…terlepas pandang. Sebenarnya, penting untuk kita pakai bra yang tepat, sebab…kalau salah bra pun, boleh jadi punca kanser. Periksa sendiri pulak, masih ramai yang belum ada kesedaran macam mana nak buat.



Bra Boleh Menjadi Punca Kanser Payudara


PSP ~ Pemeriksaan Sendiri Payudara


Tanda / Simptom Kanser Payudara


Baru2 ni ada keluar kat TV3 Wanita Hari Ini, ada girl yang umur  6 tahun dah ada kanser payudara. SubhanAllah. Jadi, Nisa rasa, it’s time for us to share dan sebarkan kesedaran pasal isu ni. Kalau dulu, biasanya wanita umur 40-50 tahun ke atas je yang akan prihatin bab2 ni. Sekarang ni…mmm…Nisa pun tak tau nak cakap camne.


Memang sangat terkejut, girl umur 6 tahun dah diagnose kanser


The best we can do is kita sama2 share lah ok? Kalau tak secara public kat media social pun, kita buat secara private ke, face to face ke, dengan orang2 di sekeliling kita, terutamanya yang tersayang. Mencegah lebih baik dari mengubati. Kalau kanser payudara pulak, Kesedaran Awal /Pengesanan Awal boleh mencegahnya. Sebab kalau di stage/peringkat awal, memang boleh dicegah & boleh sembuh. Setiap penyakit ada penawarnya. InshaAllah.


Sharing is Caring


Breast Cancer Survivor

Ok, Nisa nak share kisah Breast Cancer Survivor, Puan Soraya, seorang PINK WARRIOR, yang telah sembuh sepenuhnya dari kanser payudara, asbab pakai korset Premium Beautiful dan of course rawatan2 kat hospital serta macam2 ikhtiar lain. Beliau pun sebenarnya hanya pakai lepas setahun setengah disahkan kanser, lepas dah belanja kos rawatan yang mmm…..hanya mereka yang dalam bidang medical, dan yang alami sendiri, sure tahu jumlah kos yang sebenar. Kiranya dah sakit agak lama jugak baru beliau pakai Premium Beautiful.


Puan Soraya Nashir ~ Cancer Survivor, PINK WARRIOR


Puan Soraya cerita, sepanjang tempoh rawatan, radiologist yang merawat pun terkejut dengan perubahan fisiologi tubuh badan beliau. Inilah khasiat teknologi perubatan & kuasa penyembuhan FIR dalam PB ni. Tenaga perubatan yang berasal dari matahari, yang dikaji oleh saintis, lalu diperkembangkan menjadi sumber penyembuhan pelbagai jenis penyakit.


FIR Sebagai Tenaga Perubatan

Syukurlah beliau ada sahabat yang rekomen pakai Premium Beautiful. Ikhtiar Puan Soraya yang lain ialah tidur dengan pelapik tilam BVSM, supplement Garlic Tablet & Garam Buluh. Lepas tu, tukar lifestyle, dan amalkan gaya hidup sihat. Alhamdulillah, konsisten, yakin, beliau sembuh. Memang semangat seorang Pink Warrior! Respek kat beliau.

Pink Warrior ni gelaran untuk mereka2 yang fighting breast cancer. Pejuang macam tu. Semangat waja. Kita doakan semoga Puan Soraya sekeluarga, serta Pink Warriors di luar sana, agar terus kuat dan tabah, serta terus dirahmati Allah selalu. Amin.




Beautiful Family :-)



Berbalik kepada PB boleh mencegah kanser, yang pastinya, teknologi FIR adalah tunggak khasiat penyembuhan penyakit di dalam setiap set Premium Beautiful. FIR ni ayat penuh dia ialah Far Infared Ray atau Sinaran Infra Merah Jarak Jauh. Dan faktor FIR inilah yang membolehkan Premium Beautiful mendapat gelaran Korset Anti Kanser.


Khasiat Penyembuhan FIR Dalam Premium Beautiful

Macam mana FIR di dalam Premium Beautiful mampu mencegah kanser payudara?

Ok, first sekali dia akan cari sel-sel yang rosak & musnahkan semua. Sama ada sel yang normal dan jugak sel kanser. Sel normal yang baru akan terus berkembang dan bekerja seperti biasa. Tapi, FIR ni akan menghalang pembiakan sel kanser baru. HEY YOU! STOP! Macam tu.

Dia jugak anti bakteria, kulat dan fungus. Dia akan detoks seluruh sistem badan. Semua toksik yang memudaratkan sistem badan akan keluar melalui peluh. Dia membuatkan suhu badan kita sentiasa hangat optimum, iaitu memusnahkan rumah sel kanser sebab sel kanser suka suasana yang sejuk. Ya, sel kanser suka sejuk2. Info penting jugak ni untuk mereka yang suka makan benda2 sejuk.

Lepas tu,dia akan memperbetulkan seluruh sistem aliran darah dalam badan. Seterusnya, badan akan menjadi lebih sihat, lebih berupaya melawan virus2 penyakit, dan lebih bertenaga.

Ni ada video intro ringkas, pengenalan tentang FIR. Wajib tonton ni. Boleh jugak tonton kat youtube. 

Intro to Far Infrared Heat Therapy
https://www.youtube.com/watch?v=6neRTeG7Vmc




Jadi, Nisa memang bertambah yakin Premium Beautiful ni memang bukan untuk cantik semata, tapi yang lebih utama ialah untuk sihat. Bertepatan dengan slogan dia : 70% Kesihatan, 30% Kesihatan. Alhamdulillah.



Bagi mereka yang nak cuba atau nak rekomen kepada kenalan yang selalu sakit2, boleh hubungi Nisa ok. Kita bantu mana yang boleh. Kita ikhtiar sedaya kita. Segalanya dengan izin Allah jua.

Puan Soraya dulu pun ada hamba Allah yang bantu. Sebab kita memang tak tahu siapa yang sedang sakit sekarang ni. Mungkin ada yang sedang mencari penawar. Yang sedang sakit pula, tak tahu ada kaedah teknologi penyembuhan FIR ni. Habis banyak duit untuk kos rawatan. Kesian diorang. Tak semestinya kanser sahaja, pelbagai jenis penyakit inshaAllah boleh baik dengan Premium Beautiful.

Dan harus kita ingat, ini ikhtiar kita untuk usaha yang terbaik. Yang Maha Berkuasa adalah Allah s.wt. Bukan dalam soal penyakit je, tapi dalam segala aspek kehidupan, bila kita akan lahir kat dunia ni, soal rezeki, jodoh, karier dan lain2. Kita usaha, ikhtiar, tawakal macam tu.

Nisa share setakat yang mampu dengan tulis blog ni. Moga-moga ramai yang akan dapat manfaatnya. InshaAllah.

Baiklah, rasanya sekian dulu entry blog kali ni. Terima kasih sudi singgah dan baca ya. Kalau ada apa2 soalan tentang Premium Beautiful, boleh terus contact Nisa. Sama-sama kita sebarkan kebaikan dan jadi lebih sihat & produktif ok. Kita Sihat No.1 ya!

Whatsapp/Call/SMS Nisa +601139116790


Jumpa lagi! Wassalam.

No comments:

Post a Comment