Tuesday 25 October 2016

Dilema Selepas Bersalin?

Dilema Selepas Bersalin? Don't Worry, Cik Magic Premium Beautiful Boleh Bantu :-)

Assalamualaikum.
Bismillahirrahmanirrahim.



"Aku tak kisah macam mana bentuk badan aku lepas bersalin nanti. Alaaa…setakat naik 10/20 kg je pun. Malas arr nak fikir. Biarlah menggeleber sana sini pun".

ATAU

"Saya nak bentuk badan saya macam sebelum pregnant / sebelum kawin dulu. Rindu nak pakai baju cantik-cantik macam dulu. 9 bulan kot. Tambah lagi berapa lama nak berpantang ni. Lagipun sekarang badan rasa berat dan cepat sangat rasa penat. Rasa tak best pun ada".

************************************************************************************************************************************

Ada ke pembaca blog ni atau ibu-ibu di luar sana yang berdialog macam ni? Tak kira la dialog sendiri dalam hati atau dengan family & friends. Sabar ya ibu-ibu Superwomen semua. Nisa faham sangat emosi ibu-ibu lepas bersalin ni. Bukan emosi je kot, fizikal, mental dan semualah berkenaan tubuh badan kita dan new baby kita. Kadang-kadang tu kita bukan give up, cuma bila dah rasa penat sangat, mulalah fikir yang bukan-bukan. Dan biasanya kita ibu-ibu ni akan lebihkan hal ehwal new baby kita. Betul kan? Biarlah kita mereput gitu???...Jangan begitu wahai my lovely & beautiful Superwomen moms!

Nisa nak share pepatah English skit. Katanya, You Cannot Serve From An Empty Cup. 

Maknanya lebih kurang macam ni, macam mana kita nak berfungsi, nak jaga baby, kalau kita sendiri tak fit, tak kuat, tak sihat. Walaupun kita cuba buat yang terbaik untuk new baby kita, hal ehwal diri kita sendiri pun sama jugak pentingnya. Seiring dan sejalan gitu. Barulah cergas nak jaga baby, nak susukan dia, nak tengok dia membesar dan sebagainya. Lagi seronok masa tengok cermin, eh!...aku dah makin slim macam dulu! Menjadi ibu ni pulak bukannya satu lesen untuk mengabaikan bentuk badan kita. Kita masih lagi ada tanggungjawab untuk tampil cantik kepada suami kita. Betul tak? Baby comel yang sihat, ibu yang sihat, isteri yang cantik dan sebagainya. InshaAllah. Amiin. Alhamdulillah.


Berpantang
Family Nisa memang pentingkan bab-bab berpantang ni. Makan minum dan aktiviti seharian pun Nisa jaga termasuklah memakai pilis dan mandian daun-daun herba untuk kesegaran badan. Bertungku. Urut satu badan. Dan macam-macam lagi. Jadi, berpantang ikut kaedah yang betul adalah satu cara yang sangat tepat untuk mendapatkan kembali bentuk badan kita dan kekal sihat terutama bahagian dalaman kita sebagai wanita. Macam mak-mak kita dulu, bentuk badan sentiasa cantik sampai ke tua walaupun mempunyai anak yang ramai.


Persoalannya, sejauh mana kita sanggup mengikuti kaedah berpantang mereka?
2016. Zaman makin berubah. Teknologi pun semakin memudahkan. Berpantang adalah WAJIB, tapi macam mana caranya supaya lebih memudahkan?


Berbengkung
Inilah kunci sebenarnya untuk mendapatkan kembali bentuk badan kita. Pernah tengok tak macam mana keadaan berbengkung selepas bersalin?

Bengkung (kain panjang sepanjang 10m-30m) dililit di perut berlapis-lapis. Perut akan disapu dengan campuran kapur, limau nipis, kunyit garam, cuka dan sebagainya bergantung kepada tradisi masing-masing. Orang Melayu, orang Jawa, orang Kelantan contohnya, semua ada tradisi tersendiri. Tujuannya untuk bagi panas, buang angin dan kecutkan kembali rahim kita. Seriuosly, kaedah ni memang sangat baik dan telah diamalkan sejak zaman berzaman.


Tapi persoalannya adakah kita sanggup?
1. Mengikat bengkung setiap hari, tukar kembali bengkung selepas beberapa jam dan perlu mengikat kembali bengkung. Perlu orang bantu kita setiap kali nak ikat bengkung.

2. Kena bukak bengkung setiap kali nak buang air, dan ikat kembali bengkung selepas selesai.

3. Membataskan pergerakan kerana ikatan bengkung yang ketat. Mungkin juga boleh menyukarkan kita menyusukan anak kerana memerlukan postur badan yang tegak setiap kali penyusuan.

4. Kena rajin membasuh bengkung, kena basuh setiap kali lepas guna. Bengkung jadi kotor dengan bahan-bahan pemanas badan yang disapu pada perut dan badan kita.

5. Berbau. Campuran pelbagai bahan di badan kita akan mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan. Mungkin kurang selesa sikit bila orang datang melawat kita dengan badan yang berbau.

Inilah antara masalah yang sering dihadapi bila berkongsi pengalaman dengan family & kawan-kawan yang pernah berbengkung secara tradisional selepas bersalin.


Jadi apa pilihan yang kita ada?
Banyak sebenarnya bengkung moden yang dijual di pasaran yang boleh memudahkan kita. Tapi bagi Nisa yang dah pernah pakai bengkung Jawa ni, memang err...no komen le gitu. Hehe.

Ni pengalaman Nisa sendiri. Masa berpantang si Naqeeb dulu, pakai bengkung Jawa 10 meter tu, amatlah tak selesa dan tak kemas (biasanya buat sendiri kot huhu). Pagi-pagi tu pakai elok je, tapi lepas sejam dua, tu diaaa…dah herot benyot dan tak selesa. End up kita pakai sekadar pakai je, buat syarat je, even tak nampak kesan pun. Errkk! Ya lah, takmau mak, mak mertua, nenek marah kan.Hehe.

Masa berpantang, wajib jugak pergi urut badan. Masa pergi tu memang pakai bengkung tu, masa balik dah tak pakai dah. Kenapa ya? Huhu. Masa keluar masuk hospital sebab Naqeeb ada komplikasi kerana down syndrome, memang jarang sangat Nisa pakai bengkung tu.

Lepas tu ada sahabat Nisa rekomen pakai Magic Cloth Premium Beautiful ni. Elok pakai dalam tempoh 6 bulan pertama kalau nak cepat sihat, sembuh, slim, cergas katanya. Nisa pun taktau pasal bengkung moden aka Premium Beautiful ni. Kalau tahu, awal-awal lagi kita dah pakai. So, Nisa pun try dan start mula sarung Cik Magic Premium Beautiful ni masa bulan ke-4. Masa ni pun badan kita masih macam dipam-pam taw. Banyak betul lah lelemaks degil tu. Huhu. Ni ada senarai khasiat Premium Beautiful untuk ibu lepas bersalin.
Jangan ketawa tengok gambar Nisa ni taw. Huhu

Syukur Alhamdulillah, Premium Beautiful dah banyak tolong Nisa. Dia pun breastfeed friendly. Senang je nak susukan baby. Sekarang ni, baju-baju lama dah boleh pakai balik. Best sangat! Memang terkezut lah bila tengok cermin, bila amik gambar, perut tak buncit. Siap ada cutting pinggang lagi. Rasa macam lagi vogue dari dulu sebelum pregnant pun ada. Hehe. Stretchmark dengan selulit pun terus beransur hilang. Ni ada gambar terbaru Nisa. Smile smile perut makin kempis! Yeay!!!


 Kiri Ogos 2016. Tengok betul2, perut Nisa masih buncit. Kanan Oktober 2016. Perut dah makin kempis!!!


Kenapa Premium Beautiful?
1. Secara keseluruhannya, semua masalah yang dihadapi oleh pemakai bengkung tradisional dapat diselesaikan oleh Cik Magic Premium Beautiful.

2. Material Premium Beautiful tersangat lah selesa dan tidak membuatkan kita rasa panas dan lemas. Premium Beautiful ni akan mengikut rentak badan kita untuk menambahkan lagi keselesaan kita.

3. Tak berbau, mudah dicuci, senang dipakai, mudah untuk ke tandas dan sentiasa kemas. Sado gitu. Hehe.

4. Premium Beautiful dicipta 70% untuk kesihatan, maknanya, dia boleh membantu kita melancarkan peredaran darah, mengecutkan kembali rahim kita, membuang lelemaks degil tu, memulihkan luka bersalin dan menghilangkan strechmark & selulit. Dia jugak akan detoks badan kita, buang segala toksin yang berbahaya tu. Ni semua asbab suntikan terapi gelombang cahaya FIR infra red, pada fabrik berteknologi tinggi, yang dipanggil Akwatek & Akwadyne. Uolls boleh baca tentang ni kat sini ok. Boleh klik sini >>> 7 Kelebihan Premium Beautiful

5. Premium Beautiful boleh mengembalikan bentuk badan kita dan membentuk kembali bentuk badan kita menjadi lebih cantik, lebih ideal. Teknologi korset Premium Beautiful ni memang sangat berkesan lah bagi Nisa. Bukan Nisa je, ramai lagi pengguna tegar Premium Beautiful kat luar sana.

6. Pemakaian Premium Beautiful juga boleh membantu ibu-ibu menambahkan penghasilan susu badan (banyak testimoni) dan juga memudahkan ibu menyusu bayi, kerana bentuk cup Premium Beautiful memang dicipta untuk memudahkan penyusuan ibu.


Kesimpulannya, semua ibu-ibu & bakal ibu Superwomen kat luar tu tak perlu nak dilema-dilema lagi taw. InshaAllah Cik Magic kita akan bantu uolls jadi sihat, jadi cantik, jadi cergas! Cik Magic Premium Beautiful ni memang akan sentiasa menjadi pilihan peribadi Nisa, BFF Nisa. Susah nak cerita macam mana pengalaman dan perasaan kita, masa kita sarungkan Premium Beautiful ke badan kita kalau kita tak cuba. Lebih 6 bulan dah Cik Magic ni jadi BFF Nisa walaupun nak pergi ke Mydin taw. Hehe. Dah macam lapisan kulit kedua gitu.

Susah nk percaya kalau kita tak cuba. Cuba try sarungkan sekali je (FREE je tak perlu bayar pun walau 1sen) dan kita tengok perbezaan badan kita. Nisa happy sangat bila pakaikan Premium Beautiful pada customers sebab tengok ekspresi diorang lepas dah sarungkan dekat badan memang sangatlah teruja gitu.

Berminat nak cuba boleh terus contact Nisa untuk Free Fitting & Consultation. Special price untuk pembaca setia Blog Teacher Nisa ni. Tapi kena kasitau uolls pembaca blog ni. Sebut je Blog Teacher Nisa. Kita akan kasi special price & hadiah misteri untuk uolls. Yeayyy!


Whatsapp/Call/SMS Nisa +601139116790


Baiklah, sekian dulu dari Nisa. Terima Kasih sudi singgah blog ni ya! Jumpa lagi uolls. Muahhh! Wassalam.

No comments:

Post a Comment