Monday 9 January 2017

Bio Cleanz

Bio Cleanz Multipurpose Cleaner / Spray

\\\Bio Cleanz Raja Segala Pencuci///

Assalamualaikum.

Bismillahirrahmanirrahim.

Hai uolls, kali ni Nisa nak kongsi info dan tips mengenai Raja Segala Pencuci ni haaa. Gelaran yang diberi oleh mak2 sedunia hehe. Nisa boleh jamin dengan konfidennya nak bagitau, bahawasanya, Bio Cleanz ni memang sangat2 jimat, berkesan dan memudahkan segala kerja2 pembersihan! Wangi pulak tu!


Ok, contoh kalau sebotol Bio Cleanz Multipurpose Cleaner ni ada 1000ml pati pekat, yang mana liquid pekat ni boleh dapat berbotol2 multipurpose spray. SANGAT2 JIMAT!!! Bayangkan, hanya guna 2 penutup liquid pekat ni, dibancuh bersama 2 liter air, dah siap sedia digunakan. Senang kan, spray2 je uolls.

Ni dia gambar Bio Cleanz Multipurpose Cleaner (1000ml) dan jugak versi spray, Bio Cleanz Multipurpose Spray (500ml). Uolls boleh pilih ikut kesesuaianlah.






Mari kita baca skit antara kegunaan pencuci ajaib ni ialah:

1/ Mencuci, membersih dan mensteril segalanya berkaitan bayi dan kanak2. Contohnya botol susu, puting, segala perkakasan, mainan, pakaian dan lain2. Memang baby and kids friendly gitu. Tak risau dah pikir pasal baby dan anak2.

2/ Membersih buah-buahan dan sayur-sayuran. Kadang tu, kan ada buah2 yang disembur atau disapu dengan lilin ke apa ke…nak kasi kilat bersinar cantik. Sayur pulak ada yang disembur dengan racun serangga. Kan bahaya tu untuk kesihatan kita sekeluarga…

Tips cuci buah & sayur : 1 penutup Bio Cleanz campur 2 liter air. Rendam kejap, gosok2 goyang2 skit. Bilas macam biasa.

3/ Mencuci pinggan mangkuk dan periuk belanga. Jangan terkezut kalau karat2 lama tu tanggal…hehe

4/ Membersih serta mengharumkan kawasan dalaman rumah, dapur, bilik, bilik mandi, pejabat dan ruangan lain. Nak buat sental boleh, nak buat mop lantai boleh, nak buat spray2 tingkap kaca pintu kaca, nak lap kabinet dapur 10ribu tu pun boleh…hehe. Sayang ooo tempah kabinet mahal2kan. Nak bersihkan perabot dan sofa pun boleh. Sebelum tido tu boleh jugak spray kat cadar dan bantal. Kiranya nak pakai Bio Cleanz ni tengok tempat dan kawasan lah kan. Kebanyakan kastemer yang beli Bio Cleanz ni memang sebab nak bersihkan rumah. Tak payah pakai maid mingguan/bulanan dah kata dema hehe.

Tips mop lantai : 2 penutup Bio Cleanz campur 4 liter air. Mop macam biasa. Tak perlu bilas.

Tips buat spray : 2 penutup Bio Cleanz campur 2 liter air. Kalau botol spray tu kecik, adjust ikut kesesuaian.

5/ Membersihkan peralatan rumah yang sukar dan sensitif seperti ketuhar dan ketuhar gelombang mikro. Ya lah kan, menda2 ni sensitip skit, bukan boleh pakai sebarang pencuci.

6/ Membersih, mensteril serta menyegarkan haiwan peliharaan. Bagi peminat kucing terutamanya, Bio Cleanz ni memang pencuci terbaik lah. Spray2 je, kutu pun lari, meow pun wangee J

7/ Menyegarkan dan mensterilkan baju, kain, pakaian serta kasut. Kadang2 ada baju disimpan lama yang bau hapak atau busuk tu, kita spray2 je, dah wangi. Kasut pulak tak payah cerita lah ya…hehe.

8/ Membersihkan barangan perhiasan diri seperti barangan kemas, jam tangan dan sebagainya. Kita spray2, lap2 dah bersih.

9/ Membasuh kereta. Abam2 dan akak2 yang rajin cuci kereta memang suka pakai Bio Cleanz ni sebab jimat dan serba boleh. Buih pun kurang, air pun jimat.

Tips cuci kereta : 2 penutup Bio Cleanz campur 4 liter air. Cuci dan bilas macam biasa.

BioCleanz dengan Ekstrak Sea Ion adalah pembersih yang mesra alam, selamat dan cekap!
*100% Biodegradable / Mesra Alam
*Selamat dan lembut pada kulit
*Tidak mengandungi bahan toksik
*Tidak mengandungi ejen pengawet, pewarna atau pewangi
*Tidak mengandungi ejen pembuih yang berbahaya
*Tiada bahan petrokimia yang memudaratkan kesihatan manusia dan alam sekitar
*Diperbuat daripada wangian semulajadi. Bau lemon wangeeeeeee J
*Mempunyai ciri-ciri anti-bakteria, pembasmian kuman dan pensterilan yang hebat
*Menghalang pertumbuhan kulat yang menyebabkan bau hapak
*Formula khas dari Taiwan. Diperakui CERES Certified Jerman, iaitu pencuci berteraskan  organik mesra alam



Kalau uolls nak baca yang rasmi punya, macam kat bawah ni ok. Panjang skit le hehe
Bio Cleanz: Rangkaian Produk Penjagaan Rumah Berasaskan Ekstrak Sea Ion

Apakah itu Ekstrak Sea Ion?

Sea Ion adalah garam laut likat yang diperolehi melalui proses pengekstrakan khas yang menghasilkan garam bermineral tinggi. Ia bebas daripada bahan-bahan pencemar seperti petrokimia, bahan pengawet, agen pembuih, pewangi dan pigmen. Siri produk penjagaan rumah Bio Cleanz adalah komited dalam menjaga kesihatan sejagat dengan menawarkan produk pembersih yang bebas daripada bahan beracun, bersifat anti-bakteria serta memelihara alam sekitar.

Penemuan Sea Ion mendapat anugerah Pensijilan Eco daripada Persidangan Antarabangsa Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) serta Pertubuhan Kesihatan Perikatan WFPHA 2000 yang dianggotai oleh Taiwan, Singapura, China, Hong Kong, dan Jepun yang dibentuk semenjak tahun 1995. Sea Ion juga lulus dalam pemeriksaan piawaian EU (kategori gred makanan) serta disahkan sebagai pencuci mesra alam. Penghasilan Sea Ion telah digabungkan dengan teknologi pengekstrakan mentah oleh Pejabat Penyelidikan Eropah dan Amerika Syarikat sejak tahun 1991.

Bagaimana BioCleanz dengan Ekstrak Sea Ion dapat memelihara serta memulihara alam sekitar?

Pembersih berasaskan bahan petrokimia digunakan secara meluas di seluruh dunia. Tambahan pula, ia adalah barangan keperluan yang biasa digunakan di dalam rumah. Kajian kesan jangka panjang yang dijalankan oleh Pertubuhan-pertubuhan Kesihatan Sedunia dan negara-negara maju (terutamanya Jepun) mengesahkan bahawa penggunaan bahan petrokimia dalam jangka masa panjang boleh memudaratkan alam sekitar dan juga kesihatan manusia. Dua kemudaratan utama yang dikenalpasti adalah:

1. Pencemaran alam sekitar : Disahkan bahawa lebih daripada 70% pencemaran tanah, sungai dan kemerosotan kualiti air disebabkan oleh penggunaan dan pembuangan sisa-sisa pembersih petrokimia ke dalam air. Pembuangan dan penimbunan sisa-sisa beracun dalam jangka masa panjang memburukkan lagi pencemaran alam sekitar, menjadikan persekitaran berasid dan berbau busuk serta menjadi sarang pembiakan virus dan bakteria berbahaya.

2. Mutasi gen dan DNA manusia: Bahan berasaskan petrokimia boleh mengakibatkan pelbagai penyakit kulit serta melemahkan sistem ketahanan badan.
Pembersih tiruan/sintetik yang diserap melalui kulit boleh membawa kesan yang serius kepada kesihatan manusia. Ujian mudah untuk memastikan sama ada bahan pencuci/pembersih tersebut diperbuat daripada bahan petrokimia ataupun bahan semulajadi :

Anda boleh memastikannya dengan satu langkah mudah iaitu “Pembakaran”. Letakkan beberapa titis pembersih ke dalam sudu besi dan bakar sudu tersebut di atas api. Sekiranya pencuci tersebut terbakar dan mengeluarkan bau busuk serta asap hitam, ataupun terbakar secara serta-merta, maka pembersih tersebut adalah pembersih berasaskan bahan petrokimia.

Marilah kita bertindak dengan menghentikan pencemaran yang berpunca daripada penggunaan pembersih berasaskan petrokimia. Sehubungan itu, Bio Cleanz berusaha untuk menyelesaikan masalah pencemaran dan kesihatan yang berpunca daripada penggunaan pembersih berasaskan petrokimia dan juga racun serangga.


.

Baiklah, tu sahaja perkongsian Nisa pasal cuci mencuci, bersih membersih ni. Sekarang ni kita nak pencuci yang jimat, berkesan dan paling penting yang selamat untuk keluarga. Secara tak langsung, kita dah tolong jaga bumi dan alam sekitar jugak. Best kan? Jom lah order Raja Segala Pencuci ni. Boleh contact Nisa 01139116790. Ayuh selamatkan bumi…save the earth gitu J

Whatsapp/ SMS/ Call NISA 01139116790

Jumpa lagi! Wassalam.



No comments:

Post a Comment