Thursday 13 October 2016

Cara Ukur Badan ~ Premium Beautiful

4 Langkah Mudah Cara Ukur Badan Untuk Magic Cloth Premium Beautiful

Assalamualaikum.
Bismillahirrahmanirrahim.

Salam bahagia uolls. Ok, seperti yang dijanjikan dalam blog entry sebelum ni, Nisa nak cerita sikit macamana nak ukur badan kita untuk persiapan nak sarung Cik Magic ni.


Aktiviti mengukur ni WAJIB dilakukan sebelum Nisa datang Free Fitting taw. Maknanya, lepas kita cerita2 dalam PM Facebook/Whatsapp, uolls boleh terus ukur dan kasi kat Nisa. Lagi cun, tulis note sikit, siap dengan nama uolls, pastu Whatsapp kat Nisa, macam dalam gambar ni...

Contoh Gambar Ambil Ukuran

*****************************************************************************************************************************************

Baiklah, dah sedia semua? Hehe, ok, mula2, kita perlukan pita pengukur yang tukang jahit selalu pakai tu, macam dalam gambar ni...Ada macam2 jenis & colour sekarang :-)

Contoh Pita Pengukur


NOTA PENTING :
1. Pastikan pita pengukur tu, yang ada ukuran dalam CENTIMETER taw, sebab kita hanya ambil ukuran di dalam CENTIMETER sahaja. OK? Dapat? Cun!...hehe
2. WAJIB PAKAI BRA! Pastikan uolls pakai BRA YANG BARU SAHAJA. Elakkan memakai padded bra sebab akan efek ukuran sebenar aset kita. Tujuan WAJIB PAKAI BRA & BRA YANG BARU SAHAJA ni sebab...Magic Cloth sebenarnya fungsi dia seolah2 setiap hari kita memakai bra baru. Dan pemakaian konsisten akan naikkan & mantapkan aset kita ni. OK? Faham ya? Dapat? Cun lagi!...hehe
3. Berdiri depan Cermin Besar. Kalau perlu, minta bantuan suami/sahabat/girlfriends ok.


Langkah Pertama :
1. PUNCAK PAYUDARA (BUST)
Ambil ukuran pada Puncak Tertinggi aset uolls. Pastikan pita pengukur betul2 rata di sekeliling badan & payudara.

Langkah Kedua :
2. BAWAH PAYUDARA (UNDER BUST)
Ambil ukuran betul2 di bahagian bawah payudara aset uolls. Pastikan pita pengukur rata & tidak longgar di sekeliling badan.

Langkah Ketiga :
3. PINGGANG (WAIST)
Ada dua kaedah, 3a ATAU 3b
3a. Sambil cekak pinggang (macam dalam gambar di bawah), ambil ukuran di paras 3 jari atas pusat uolls.
<<< ATAU >>>
3b. Luruskan tangan, dan ambil ukuran di paras lipatan siku. Kalau uolls tengok cermin, akan nampak lipatan siku ni lebih kurang selari dengan paras 3 jari tadi.
Note: Jangan ukur di paras sebarang seluar/jeans. Pastikan pita pengukur rata & tidak longgar di sekeliling pinggang.



Langkah Keempat :
4. PUNGGUNG (HIP)
Rapatkan kedua belah kaki. Ambil ukuran pada Puncak Tertinggi punggung uolls. Pastikan tidak memakai seluar terlalu tebal/berpoket yang ada isi...sebab akan efek ukuran sebenar aset uolls. Pastikan jugak, pita pengukur rata & tidak longgar di sekeliling punggung.













4 Langkah Cara Ukur tadi dalam satu gambar. Uolls bolehlah save gambar ni sebagai rujukan...


Okay, dah pun siap...Mudah je kan? Jangan lupa TULIS taw semua 4 ukuran tadi, tulis nama, pastu ambil gambar. Ulang tayang macam gambar kat bawah neh...heheee :-)



Itulah cara2 nya nak ambil ukuran badan kita. Selamat mengukur ya! Kalau ada apa2 soalan atau perlukan bantuan masa nak ukur tu, roger2 je Nisa ok.

P/S : Hadiah Bonus ~ Video Cara Ukur :-)


Whatsapp/Call/SMS Nisa +601139116790

Terima Kasih sudi baca entry pasal ukur mengukur ni ya. Kita jumpa di next blog entry. Muahhh! Wasalam.


No comments:

Post a Comment